Jaki jest najlepszy samochód na ryby i do lasu?
Wyjazd dla ryby przez wielu traktowany jest jako hobby. Warto jednak odpowiednio się do niego przygotować. Doświadczeni wędkarze wiedzą, że na terenach podmokłych spore znaczenie ma wybór odpowiedniego pojazdu o adekwatnej mocy i z systemem bezpieczeństwa. Jak wybrać samochód na ryby? Czy zawsze najlepszym rozwiązaniem będzie terenówka?
Najlepszy samochód na ryby – czym powinien się wyróżniać?
Samochód na ryby powinien pomieścić sporo sprzętu używanego nad wodą. Mowa tutaj o wędkach, podbierakach czy odzieży ochronnej. Oprócz pojemności silnika duże znaczenie ma wysokość, dlatego najlepiej wybrać samochód z dużym prześwitem. Poruszanie się po terenie podmokłym czy po wybojach może stwarzać problemy, więc podobnie jak samochód do jazdy po lesie powinien mieć sporo mocy, aby poradzić sobie w trudniejszych warunkach.
Auto dla wędkarzy to jednak nie tylko niezawodna terenówka. Alternatywnie można zdecydować się na inne wersje. Równie dobrze sprawdzą się samochody dostawcze, a nawet vany. Wiele zależy od lokalizacji łowisk oraz preferencji dotyczących długości pobytu.
Auto na ryby – poznaj sprawdzone modele
Mercedes Klasa V
Ten rodzinny mini van będzie idealny na dłuższe wyjazdy na ryby oraz do lasu. Co więcej, pomieści kilka osób zapewniając sporo miejsca na sprzęt wędkarski. Wnętrze przeznaczone jest na 6, a nawet 8 osób. Od 2019 roku na rynku pojawiają się pojazdy z rozszerzoną gamę systemów bezpieczeństwa. Warto wspomnieć również o dynamicznym i wydajnym czterocylindrowym silniku wysokoprężnym OM 654 i automatycznej skrzyni 9G-TRONIC. Spore znaczenie ma także zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, które obowiązuje od 2020 roku. Ceny za nową klasę V zaczynają się od 210 tys. złotych.
Mercedes Citan Furgon
Furgon to przede wszystkim kompaktowe wymiary i wiele zastosowań. Powierzchnia przestrzeni ładunkowej na poziomie 2,35 m2 wraz z maksymalną ładownością wynoszącą 782 kg udowadnia, że to pojazd wielu zastosowań. Ergonomiczne ukształtowanie stanowiska kierowcy sprawi, że dostęp do łowisk będzie znacząco ułatwiony. 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów i KEYLESS-GO zapewnią komfort podczas weekendowych podróży, a inteligenty asystent sprawdzi się niezależnie od lokalizacji. Nowy Citan to wydatek rzędu 100 tys. złotych.
Mercedes Vito
Jeden z najpopularniejszych modeli samochodów użytkowych niemieckiego producenta. Uwagę zwraca przede wszystkim bogata oferta silnikowa oraz dobre własności jezdne. Samochód występuje w wersjach Tourer, Furgon oraz Mixto, każda z nich charakteryzuje się trzema różnymi rozstawami osi. Vito Furgon zabierze ze sobą ładunek do 6,6 m³. Uwagę zwraca zastosowany elektroniczny układ stabilizacji jazdy ADAPTIVE ESP. Regulacja zależna jest od przewożonego ładunku. Dzięki elastycznemu systemowi zabezpieczania ładunku i praktycznym ściankom działowym daje szereg możliwości w zakresie indywidualizacji. Na rynku pojawiła się również wersja elektryczna, która ma być odpowiedzią na zmiany w motoryzacji. Ceny za Vito zaczynają się od 130 tys. złotych.
Klasa T
Wyróżnia się szeroko otwieranymi pod kątem prostym drzwiami przednimi, co ma spory wpływ na praktyczność. Warto wybrać model z relingami na wypady weekendowe. Rozkładana kanapa zapewni komfort podczas dłuższych podróży. Wersja podstawowa wyposażona jest we wspomaganie ruszania pod górę. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na dynamicznie zaprojektowaną osłonę chłodnicy. Przy mocy 70-96 kW oferuje pojemność przestrzeni bagażowej na poziomie 2 390 t. Dostępne są dwa rodzaje silnika, benzynowy i jeden Diesla w dwóch wariantach mocy.
Samochody do lasu czy na ryby powinny być przede wszystkim praktyczne. Z racji, że wędkarze zabierają sporo sprzętu, samochód ten musi być pojemny. Nie zawsze jednak będzie to terenówka, równie dobrze sprawdzą się pojazdy dostawcze, zwłaszcza w przypadku łatwo dostępnych łowisk. Vany będą lepszym rozwiązaniem również na wypady kilkudniowe, gdy oprócz sprzętu należy zabrać ze sobą ubranie na zmianę. Nie warto zatem zamykać się na jeden model i zdecydować się na bardziej uniwersalny pojazd, który będzie sprawdzał się zarówno na drogach utwardzonych, jak i pobocznych.