Jaki samochód wybrać do zabudowy na kampera? Idealne auto na kemping

Biały Mercedes-Benz Marco Polo HORIZON Auto Frelik

Podróżowanie z pomocą kamperów staje coraz popularniejszą formą spędzania wakacji. Niektórzy w aucie spędzają dwa tygodnie w ciągu roku, a niektórzy decydują się porzucić dotychczasowe życie w betonowych ścianach i zrobić coś nowego, coś ekscytującego! Kupienie gotowego domu na kółkach to jedno – ale przygotowanie go od zera, zmieniając dostawczaka w kampera, to zupełnie inne doświadczenie.

Jak wybrać auto na kampera?

Pod uwagę warto wziąć coś więcej niż cenę i kolor auta. Pomocne przy podjęciu decyzji będą oczywiście wymiary wnętrza, udogodnienia, jakie dane auto posiada, ale także informacje nieco bardziej techniczne – jaki napęd posiada pojazd, ile pali na drodze, czy ma asystenta parkowania. Bo choć przekształcenie dostawczaka na kampera brzmi jak świetna zabawa… warto wiedzieć, z jak dużym kosztem i skupieniem będzie wiązało się posiadanie mobilnego domu.

Marką, która bez wątpienia bije na głowę resztę dostawczaków jest Mercedes – wielu podróżników decyduje się właśnie na kupno auta z tej firmy głównie dlatego, że w salonie marki można bez problemu dopasować auto bezpośrednio pod siebie!

Mercedes Sprinter, czyli jak zrobić kampera z dostawczaka

Sześć metrów długości, całkiem przyjemna wysokość (bo nawet ktoś nieco wyższy będzie mógł się wyprostować) i bardzo dużo miejsca za siedzeniem kierowcy to główne atuty tego samochodu. Oprócz tego możemy załadować do niego prawie 1000 kg naszego sprzętu, więc nie trzeba będzie oszczędzać na materacu i kuchennych szafkach. Dobrze zagospodarowana przestrzeń pozwoli nawet zamontować z tyłu mikro-łazienkę! Auto, którego modele świetnie sprawdzają się w roli kamperów!

Oprócz tego mają szereg udogodnień, dzięki których nie musimy myśleć o wszystkim – między innymi wmontowana ładowarka bezprzewodowa, dachowa klimatyzacja, kamera cofania, a nawet możliwość wykupienia wersji z napędem 4×4! Brzmi jak dostawczak, który świetnie nadaje się na rolę mobilnego domu!

Mercedes Marco Polo – idealny gotowy samochód kempingowy

Wraz z nadejściem tego modelu auta, nastąpiła nowa era busów kempingowych! Nie trzeba też aż tak wysilać szarych komórek, bo auto z założenia jest przeznaczone na dom na kółkach. Podnoszony dach ułatwia funkcjonowanie wewnątrz pojazdu, a podczas jazdy (gdy dach jest opuszczony) auto nie przekracza dwóch metrów wysokości. Jest nieco mniejszy od Sprintera, bo długością przekracza pięć metrów, ale ma wbudowane wyposażenie, którego nie trzeba będzie później specjalnie montować – między innymi łóżko dachowe czy cały moduł kuchenny ze stolikiem. To, co jest cenne w przypadku kamperów, to także odpowiednia ochrona. W przypadku Marco Polo możemy liczyć na Urban Guard – specjalny system, który zwiększa bezpieczeństwo pojazdu na publicznych parkingach.

Ten bus występuje w paru wersjach – Mercedes zdecydowanie wyszedł naprzeciw kempingowym oczekiwaniom i spróbował jak najlepiej dopasować swój produkt do klienta.

Mercedes Marco Polo Activity

Gwarantuje pełny pakiet asystentów – tych do utrzymania bezpiecznej odległości, tych od bocznego wiatru czy takich, którzy będą kontrolować martwy punkt samochodu. Technicznie nadal posiada pięć miejsc do spania – ale zwiększony poziom bezpieczeństwa sprawia, że samochód jest idealnym autem na kampera dla rodzin.

Mercedes Marco Polo Horizon

Z pozoru nie różni się zbytnio od standardowego modelu – w końcu wymiary i wyposażenie wnętrza zdaje się mieć takie same. Ale diabeł tkwi w szczegółach, a w tym wypadku… w silniku! Specjalnie dopasowano go do dalszych wypraw, tak aby oszczędzał paliwo, spełniał wymogi emisji spalin oraz miał nieco zwiększonej mocy. Dla weteranów dalekich tras ten wariant sprawdzi się świetnie.

Cenowy aspekt przekształcania busa w kampera

Ceny nowych modeli Mercedesa bywają wysokie, ale firma wychodzi klientom na spotkanie i proponuje zarówno dobre raty leasingu, jak i rozłożenie płatności na dłuższy okres. W przypadku kupowania nowego auta Sprinter wyjdzie tutaj nieco lepiej – za nowy model Sprintera (silnik 140kW, napęd na cztery koła) zapłacimy od 249 do 263 tys. złotych. Jedynym minusem jest to, że proces przekształcenia busa na kampera również będzie kosztował.

Model Marco Polo będzie znajdował się zdecydowanie wyżej w cenie za nowy pojazd, ale w tym wypadku odpadną nam koszty przystosowania auta do możliwości jego zamieszkania. Wariant ACTIVITY to koszt około 265 tys., podczas gdy wariant HORIZON to koszt 290 tys. złotych. Za pełną wersję Marco Polo zapłacimy prawie 330 tys.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Czytaj więcej OK