Jaki jest zasięg samochodów elektrycznych – ile można przejechać elektrykiem?
W ciągu ostatnich wielu dekad motoryzacja zmieniła się nie do poznania. Ciągle unowocześniany design, stosowanie innowacyjnych rozwiązań, a wreszcie pojawienie się samochodów elektrycznych sprawiło, że rynek motoryzacyjny przeszedł swoistego rodzaju rewolucję. Jednak oprócz wszelkich parametrów technicznych, osoby, które zastanawiają się nad zakupem tego rodzaju auta, chcą przede wszystkim wiedzieć, ile można przejechać samochodem elektrycznym.
Zasięgi aut elektrycznych – ile wynoszą?
W wypadku samochodów elektrycznych, zasięg stanowi jedno z najważniejszych kryteriów w doborze auta. Jednak pogląd, iż samochody tego typu charakteryzują się małym zasięgiem to mit. Czasy, kiedy tego rodzaju autem można było przejechać jedynie 50 kilometrów już dawno odeszły do lamusa. Zasięg auta elektrycznego mierzony jest dokładnie w ten sam sposób, jak w wypadku samochodów zasilanych innym paliwem. Zasięgi aut elektrycznych uzależnione są między innymi od pojemności akumulatora, a także masy danego auta. Im większa pojemność akumulatora, tym większy jest zasięg auta. Jednak jednocześnie zwiększa się także masa auta. To, w jaki sposób użytkowany jest samochód, również wywiera realny wpływ na jego zasięg.
Od czego zależy zasięg elektryka?
Warto jednocześnie zaznaczyć, iż w przypadku samochodów, najwięcej energii, obok silnika elektrycznego, pochłania ogrzewanie oraz klimatyzacja. Wpływ na zasięg samochodów elektrycznych wywiera także ilość energii odzyskanej, na przykład w trakcie hamowania. Podobnie jak w wypadku samochodów spalinowych, na zasięg wpływ wywiera także styl jazdy, czyli to, czy dany samochód prowadzony jest w sposób ekonomiczny.
Ile można przejechać samochodem elektrycznym?
A więc jaki jest zasięg samochodów z napędem elektrycznym? Otóż samochód elektryczny Mercedesa z największym zasięgiem może pokonać odległość 747 km na jednym ładowaniu. Wynik ten osiąga Mercedes EQS. Jest to także najbardziej ekskluzywny model w tej gamie. Zasięg ten uzależniony jest między innymi od takich czynników, jak stała i niewysoka prędkość czy neutralna temperatura. Obecnie swoistego rodzaju standard w wypadku samochodów elektrycznych stanowi zasięg na poziomie od 300 do 400 kilometrów. Biorąc to pod uwagę, oferta marki Mercedes wyróżnia się na tle innych producentów. Samochody elektryczne charakteryzują się również lepszym przyśpieszeniem niż samochody spalinowe. Jednocześnie zazwyczaj nie posiadają one skrzyni biegów znanej z samochodów napędzanych innym paliwem.
Najnowsze modele elektryczne Mercedesa
Mercedes stanowi obecnie markę motoryzacyjną, która w swojej ofercie posiada samochody elektryczne, charakteryzujące się największym komfortem i technologią. Są to lokalnie zeroemisyjne, a także charakteryzujące się cichą pracą samochody elektryczne. Marka ta w swojej ofercie posiada kilka modeli samochodów elektrycznych, które między innymi różnią się zasięgami:
- Mercedes EQE – 667 km
- Mercedes EQS – 747 km
- Mercedes EQA – 493 km
- Mercedes EQB – 469 km
- Mercedes EQC – 432 km
- Mercedes EQS (SUV) – 660 km
- Mercedes EQV – 356 km
Marka oferuje zróżnicowane modele samochodów elektrycznych, posiadając w swojej ofercie takie modele, jak SUV czy rodzinny VAN. Średnie zużycie samochodów elektrycznych marki Mercedes plasuje się między 20,5 a 27 kWh/100 km w zależności od modelu. Jednocześnie należy podkreślić, że średnia emisja CO2 wynosi 0 g/km. W wypadku marki Mercedes, wszelkie normy zużycia, a także emisji dwutlenku węgla zostały określone w oparciu o rozporządzenie 2017/1151/UE.
Technologia samochodów elektrycznych marki Mercedes oparta jest o takie komponenty, jak system ładowania, akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia, rekuperacyjny układ hamulcowy, a także o silnik elektryczny. Dodatkowo warto pamiętać, iż producent posiada również w swojej ofercie wszelkie niezbędne, kompleksowe usługi związane z jazdą elektryczną. Samochody marki Mercedes to także luksusowe wnętrza oraz niepowtarzalny design. Marka kładzie także ciągle nacisk na rozwój szybkiego ładowania czy zwiększanie zasięgów oferowanych klientom modeli.