Mercedes hybryda plug-in – jaki samochód hybrydowy wybrać?
Hybryda plug-in Mercedesa to rozwiązanie nowatorskie na rynku samochodów wyposażonych w dwojakie źródła napędu. Przy czy nie jest przełomem zastosowanie samej hybrydy, bo takich aut jest wiele, przełomowe jest ich idealne połączenie i dopasowanie do poszczególnych modeli. Każda klasa Mercedesa ma swój odpowiednik hybrydy. Warto sprawdzić jaki Mercedes hybrydowy będzie najlepszym rozwiązaniem dla potencjalnego nabywcy.
Czym jest samochód Mercedes hybryda plug-in?
Hybryda plug-in od Mercedesa to koncentracja na potrzebach kierowców w taki sposób, by codzienne użytkowanie pozwalało się cieszyć z prowadzenia samochodu bez konieczności myślenia o tym, jak jeździć hybrydą. W odniesieniu do przepisów ograniczających emisję spalin w miastach i sprawdzając potrzeby klientów, osiągnięto mistrzowski kompromis. Dwa auta w jednym nadwoziu – oto najkrótszy możliwy opis tego, czym jest hybrydowy Mercedes.
Jak działa hybryda w Mercedesie?
Przełączanie pomiędzy trybami, zasięg baterii elektrycznej i szybkość ładowania sprawiają, że na co dzień, w miejskim życiu prywatnym lub zawodowym, korzystać można wyłącznie z napędu elektrycznego. Poza miastem z kolei można wykorzystać w pełni możliwości posiadanego przez siebie modelu. W jaki sposób to rozwiązanie jest dopasowane do tego, jak użytkowany jest Twój Mercedes? Najlepiej będzie zajrzeć pod maskę i do bagażnika, bo to tam są najważniejsze elementy hybrydy plug-in Mercedesa.
Hybrydowy Mercedes – przewaga nad konkurencją
Biorąc pod uwagę wygodę swoich klientów, nowy Mercedes hybrydowy jest nieco inny od konkurencji. Skupiono się przede wszystkim na tym, by ominąć ograniczenia związane z zasięgiem silnika elektrycznego, jednocześnie pozostawiając kierowcy możliwości cieszenia się z pełni jazdy, bez obaw o brak stacji ładującej. W podróży można się cieszyć z pełnych osiągów silnika spalinowego, nawet w przypadku zdecydowania się na wersję z dieslem. Nie trzeba w ogóle wiedzieć, jak w detalach działa hybryda w Mercedesie, bo zasady jazdy są dość proste. Samochód dopasowuje się do miejsca, w jakim jest użytkowany, elektrykiem jest w mieście, zwykłą spalinową maszyną w trasie. Skoro zaś przeciętny użytkownik auta przejeżdża kilkadziesiąt kilometrów w ciągu jednego dnia, tym samym może cieszyć się z jazdy hybrydą Mercedesa w trybie elektrycznym nieustannie. Również w trasie elektryk spisuje się dobrze, dodatkową funkcją jest system rekuperacji, dzięki któremu hamowanie silnikiem elektrycznym pozwala na odzyskanie części energii elektrycznej.
Hybryda Mercedes A klasa 250 e
Niewielkie auto miejskie oferuje najwięcej korzyści z elektrycznego silnika. Brak spalin, hałasu, problemów związanych z nieustanną koniecznością hamowania i przyśpieszania – oto w skrócie korzyści dla kierowców. Jeśli dodać do tego świetny zasięg jazdy w trybie elektrycznym (50-70 km), 25 min ich ładowania zarówno we własnym domu jak i na szybkich stacjach ładowania, otrzymujemy samochód miejski godny miana ideału. Dodać należy, że auta tej klasy nie straciły pojemności swoich bagażników.
Hybryda Mercedes E klasa 300 e
Większe samochody, kojarzone dotąd z wygodnymi limuzynami, kombi czy SUV w E klasie to pojazdy dla tych, którzy w samochodzie spędzają sporo czasu. Taka sama bateria o pojemności 13,5 kWh, znana z aut A i B klasy co prawda nieco ogranicza zasięg tych cięższych modeli w trybie elektrycznym, podawane przez producenta 50 km powinno być wystarczające do codziennego użytku. Silnik elektryczny w trasie pozwala uzupełnić moc silnika spalinowego, dającego moc całego układu równą 320 KM, co tym długim, sięgającym niemalże pięciu metrów w wersji E, pojazdom daje przyśpieszenie do 100 km/h w mniej niż 6 sek.
Hybryda plug-in z silnikiem diesla
Klasyczne 220 d w wersji hybrydowej Mercedesa nosi oznaczenie 300 de i jest rozwiązaniem dla tych, którzy cenią samochody z doskonałymi silnikami wysokoprężnymi. W zestawie z elektrycznym cały układ ma moc ponad 300 KM, co pozwala na dynamiczną jazdę w każdych warunkach. W mieście auta te mają zasięg 45 km, natomiast w trasie mogą rozwijać prędkości do 250 km/h, co na pewno jest wynikiem doskonałym.
Mercedes GLE 350 de – potężna wielkomiejska hybryda plug-in SUV
Największe z hybryd Mercedesa to zamknięte w karoserii GLE silnik diesla wsparty wzmocnionym układem elektrycznym. Gabaryty tej klasy pozwoliły na umieszczenie w pojeździe silnika diesla o mocy 194 KM. Auto do jazdy w mieście zostało wyposażone w silnik elektryczny o mocy 100 KM, a zasilające go akumulatory o pojemności 31,2 kWh pozwalają na pokonanie do niemal 100 km. Co więcej, sam silnik elektryczny pozwala na rozpędzenie się tą hybrydą Mercedesa aż do 160 km/h, co jest przykładem na to, że elektryczny silnik nie musi oznaczać rezygnacji z przyjemności szybkiej jazdy bez emisji spalin.
Jaki Mercedes hybrydowy najlepszy?
Hybrydy plug-In w samochodach Mercedesa to udane połączenie dwóch, dotąd na taką skalę chyba jeszcze nie połączonych światów. W miejskich warunkach ograniczenie emisji, większa wygoda jazdy i redukcja hałasu zadowolą nawet najbardziej wymagających. Poza miastem zaś pozwalają nadal cieszyć się mocą, dźwiękiem silnika i jazdą w aucie od lat uznawanym za synonim luksusowej elegancji. Jedyne, co potencjalny nabywca musi zrobić, to dokonać wyboru pojazdu najbardziej odpowiadającego własnym potrzebom, a następnie sprawdzić, ile kosztuje hybrydowy Mercedes w najbliższym salonie.