Fascynujące wrażenia z jazdy. Na drodze i poza nią.
Dzięki innowacyjnym systemom, doświadczysz doskonałego komfortu prowadzenia w każdej sytuacji.
- System E-ACTIVE BODY CONTROL
Synteza komfortu, precyzji i dynamiki – w połączeniu z wyjątkowymi właściwościami terenowymi. Pierwszorzędne efekty nowoczesnego, w pełni aktywnego zawieszenia zaprojektowanego w celu kompensacji nachylenia, przechylenia i wstrząsów.
Pojazd potrafi ocenić warunki jazdy, prędkości i obciążenia. Tłumienie i kontrola poziomu są automatycznie regulowane odpowiednio dla każdego koła. Nadzwyczajna stabilność – zarówno na drodze, jak i poza nią, a także na suchej, mokrej i śliskiej nawierzchni w równym stopniu.
Aktywny system amortyzacji łączy się z nowoczesnym zawieszeniem pneumatycznym. Rezultat: inteligentne, komfortowe zawieszenie, które automatycznie dopasowuje się do sytuacji na drodze, prędkości i stanu załadowania. Dzięki temu bez względu na stan drogi cieszysz się wyrównaną i stabilną jazdą o najwyższym poziomie komfortu.
- Napęd na wszystkie koła 4MATIC.
Dzięki napędowi na wszystkie koła 4MATIC, blokadzie mechanizmu różnicowego i specjalnym programom jazdy offroad GLS poradzi sobie zarówno w łatwym, jak i w trudnym terenie. Skrzynia rozdzielcza „torque on demand” (jednostopniowa) z całkowicie płynnym rozdziałem momentu napędowego na oś przednią i tylną poprawia trakcję na łąkach i nawierzchniach szutrowych oraz w łatwym terenie, co zdecydowanie podwyższa bezpieczeństwo jazdy. Ponadto na wyświetlaczu multimedialnym można włączyć animację sytuacji podczas jazdy, pokazującą na przykład stromiznę wzniesienia lub kąt przechyłu poprzecznego.
- Pakiet techniczny Offroad.
Optymalna trakcja również na luźnym podłożu.
Jeszcze większą mobilność w trudnym terenie za naciśnięciem jednego przycisku zapewnia pakiet techniczny Offroad. Zmieniona charakterystyka przenoszenia całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła, skrzynia rozdzielcza „torque on demand” (dwustopniowa) i terenowa redukcja przełożenia (low range) gwarantują maksymalną trakcję na luźnym podłożu. Do tego dochodzą programy jazdy offroad w łatwym i trudnym terenie oraz rozbudowana osłona podwozia, zapewniająca optymalne zabezpieczenie płyty podłogowej w warunkach terenowych i wykluczająca przedostawanie się brudu i wody do komory silnika.
Trzecia edycja Mercedesa GLS nadchodzi z całkowicie nową generacją silników.
Konsekwentnie elektryfikowany silnik benzynowy V8 z integralnym rozrusznikiem-alternatorem generuje dodatkowy moment obrotowy przy dynamicznym ruszaniu (EQ boost) i umożliwia rekuperację podczas wytracania prędkości. Dwie umieszczone we wnętrzu turbosprężarki oraz inteligentna funkcja wyłączania cylindrów zapewniają imponującą moc z zachowaniem dużej efektywności energetycznej.
W nowym, 6-cylindrowym rzędowym silniku wysokoprężnym zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, dzięki którym wykazuje nadzwyczajną kulturę pracy, dynamikę przyspieszeń i niskie zużycie paliwa.
GLS 350 d 4MATIC
Średnie zużycie paliwa: 9,4-8,0 l/100 km, średnia emisja CO2: 248-209 g/km
GLS 400 d 4MATIC
Średnie zużycie paliwa: 9,4-8,0 l/100 km, średnia emisja CO2: 248-210 g/km
GLS 580 4MATIC
Średnie zużycie paliwa: 12,6-11,5 l/100 km, średnia emisja CO2: 286-261 g/km